torsdag 15 maj 2008

Vad gäller?

Alla träningsfreak därute, ni som vet vad som är bra för kroppen, kan ni ge mig ett vettigt svar på min fråga?
Idag har jag faktiskt smått ont i kroppen, jag kan inte påstå att det är träningsvärk fullt ut, men jag än öm och i anklarna har jag ganska ont.
Min fråga är om det är lämpligt eller inte att ge sig ut på en powerwalk i 45 min eller är det bättre att köra pilates istället? Gör man mer skada om man tränar om man har ont, eller är det bara bra för kroppen och smärtan avtar snabbare?
Vill inte heller påstå att det är lika roligt att röra på sig när man har värk.

Jag är väldigt förvånad hur pass djupt gårdagens pilatespass ändå verkade. Det kändes inte alls jobbigt att genomföra rörelserna, så de gör jag gärna igen, speciellt om de har så stor effekt på kroppen.

Snälla, ge mig svar så jag kan ta ställning till om jag bör eller inte bör träna.

Ha det underbart ute i solen!

1 kommentar:

Marica sa...

Det är ju olika för alla, men ibland när jag har svår träningsvärk är det enda som hjälper lite mera träning. Vissa säger att det bara är att skjuta upp träningsvärken men det funkar för mig =) Sen tycker jag att promenader alltid kan göras , det gör jag även på vilodagar. Men om du är nybörjare är det nog viktigt att ta det försiktigt och lyssna på din kropp så att du inte tröttnar. Bra träning är träning som blir av!!!!!