måndag 12 maj 2008

Handla eller träna?

Det är sent och jag borde snart lägga mig.
Ena barnets blöjor tog slut så det fanns inga andra utvägar än att palla sig till affären och handla. När jag ändå är där kan jag lika bra storhandla, tänkte jag. Det slutade med att jag kom hem strax efter 22.
Jag som verkligen ville och såg fram emot att träna lite efter att barnen hade somnat.
Men jag intalar mig att jag ändå fick lite nyttig träning genom att konka alla kassar in och ur bilen och lägenheten.

Ovanligt nog så åt jag också på kvällen. Det var rätt så många dagar sedan jag åt sent, men idag fick jag bara i mig lite soppa till middag och därför åt jag den sena kvällsmaten med gott samvete.
I och med att jag äter kombinerad Atkins-GI diet, så åt jag kyckling, tre skivor getost, cashawsnötter och oliver. Måste låta som värsta fettbomben för er som inte känner till Atkins alltför väl! Men jag är mätt och nöjd. Sköjde ner allting med blåbärs Ramlösa.

Hoppas att det gick bra för dig också idag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tyckte du om ramlösa blåbär?? :) Får bli lite träning idag istället :)

Leia sa...

Ja, det var gott!
Köpte även skogshallon och kaktus, som jag dricker nu. Den gillar jag också mycket! Skogshallon har jag inte smakat än.
Tack för tipsen!
Jag handlar massor med kolsyrat bordsvatten med citronsmak men undrar om mineralvatten är sååå mycket hälsosammare. Kan man överdosera?
Får kolla upp det där.
Må gott!
Leia

Magda Gad sa...

Åhhhh var inte rädd för att äta på kvällen, går det mer än tre timmar mellan måltiderna så sänks bara förbränningen.

Leia sa...

Tack för din kommentar!
Du har rätt Magda. Det är viktigare att hålla förbränningen uppe än att gå hungrig bara för att det är kväll.
Må gott,
Leia