onsdag 14 maj 2008

God (omelett) morgon

Morgonens frukost är avklarad. Äggomelett med bacon och tomat. Äter det varje dag och tröttnar aldrig. Mums! Nu avnjuter jag mitt fruktte.
Funderar på om jag hinner köra ett pilatespass innan jag måste sticka iväg till ett möte efter elva idag. Vill inte köra passet direkt efter frukosten.

När jag var som mest motiverad och handlade mina träningskläder på Stadium, bestämde jag mig när jag stod i butiken att jag skulle köpa Winsors pilates dvd när jag kom hem. Det gjorde jag och varorna har kommit. Var lite osäker ett par dagar om jag skulle behålla produkterna, om jag verkligen kommer att använda mig av de. Nu har jag grubblat länge nog och efter gårdagens powerwalk känner jag mig motiverad att behålla och använda dvdn.

En söt fågel har dock viskat i mitt öra att man fick mycket träningsvärk efter passet och det är det sista jag vill få, för då är risken stor att jag lägger av med hela projektet. Jag är helt enkelt inte redo än att hantera träningsvärk, vet att de kommer, men vill inte få det i början av min påbörjad träning. Så jag kommer att prova pilates idag och hoppas att det går vägen.
Det finns tre olika program att välja mellan så jag utgår från att nybörjarprogramet är skonsamt nog för mig. Ska bli spännande att se.

Någon annan som har provat Winsor pilates? Vad tycker du om det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Börja lätt så går det säkert bra! ;)
Varför är du så rädd för träningsverk? Det är väl en härlig kännsla. Eller? :)

Leia sa...

Jag testade pilates idag, körde det lättaste passet och jag var förvånad hur skönt lätt det var, trots att jag känner nu att det ändå gav resultat. Känner mig "tyngre" i kroppen nu.
Ska verkligen fortsätta med det!
Nu vill jag bli träningsfreak!
Hhaaa..
Hatar ha ont, då tappar jag all motivation att fortsätta. Vill ej ha det i början av mitt "nya hälsosamma liv" hhahaa..
Längre fram kommer jag nog vilja ha det som ett check på att jag verkligen har jobbat.
Men nu, no thanks!
Kram,
Leia