söndag 18 maj 2008

Sommarglass


Idag avnjöt jag en sådan - Magnum Colombia!
Jag blev plötsligt sugen på kaffesmak i en glass när barnen skulle köpa sina glassar.

Sedan jag började äta Atkins har jag inte alls känt av mitt enorma sötsug. Jag måste säga att glassupplevlsen inte blev vad jag förväntade mig. Jag tror starkt att mina smaklökar har förändrats en hel del. Smakade även två godisar när barnen skulle få lördagsgodis och det smakar inte som tidigare. Jag är väldigt glad över den insikten och jag har inte alls dåligt samvete över att jag åt glassen, vilket jag brukar få. Jag tror att det bara är en positv upplevelser på sikt. Att jag vet att smaken kommer inte ge mig samma känsla och berusning som det gjorde tidigare när jag mer eller mindra missbrukade sötsaker.

Inga kommentarer: