fredag 16 maj 2008

Det här med shopping

Även idag var jag på en shoppingrunda. Jag börjar förstå allt med det här talet om shoppingberoende.

Jag är inte en människa som shoppar ofta. Affären jag oftast besöker heter COOP och där handlar jag mat. En trebarnsmamma som är dålig på att bry sig o sig själv med andra ord.
Nu i två dagar har jag dock handlat kläder i den omfattningen som jag normalt handlar på ett år, dvs inte mycket alls. Det är kul att handla och köpa sig någon fint. Det har jag varit otroligt dålig på, att unna mig saker. Att känna att jag är fin i det jag köper. Mest har jag bara gått och burit på destruktiva tankar om mig själv och min kropp. Tidigare kunde jag bara köpa någon för att köpa, inte för att jag kanske tyckte att det var fint på mig. Mest för att jag har känt mig ful i allt jag har burit och inget har passat. Då faller jag in i den destruktiva mentaliteten, "vad spelar det för roll, det är ändå ingen som tittar på mig".

Nu däremot tar jag inte vilket plagg som helst, bara för att jag kommer i det. Nu är jag mer krävsen. Även om jag är stor om låren så tar jag bara byxor som jag verkligen kan gå ut i utan att skämmas. Förr kunde jag köpa ett par byxor och tänka innest inne att de kommer jag använda när jag går ner i vikt, vilket resulterade i att jag kanske aldrig använde de. Det känns bra att jag har kommit till den insikten att inte ta skit=fula kläder. Jag märker att det också ger mig mer motivation att träna för att må bra i de kläderna som jag tar på mig. Så i helgen blir det till att rensa gamla, fula kläder som jag ändå inte använder eller har vuxit ut ur.

Bl.a. denna sköna träningstopp köpte jag igår på Lindex.

Lindex Shop Online - Linne

Vilka tankar har du när du handlar kläder?

Inga kommentarer: