onsdag 14 maj 2008

Pilates - check!

Jag höll mitt ord för mig själv och genomförde Winsor pilatespass som planerat. Det tog 20 minuter och var inte alls så jobbigt som jag trodde att det skulle vara. Nu har det gått några timmar sedan jag tränade och jag känner en viss tyngd i kroppen. Känslan är skön och den är inte i närheten av träningsvärk.
Jag mår så bra! Tänkte t.o.m att om det ska vara så enkelt så skulle jag kunna köra dessa pass på morgonen och på kvällen. Jag är medveten att det inte finns en chans att jag kan köra passet innan barnen ska till dagis. Men om jag strukturerar upp mig så kan jag kanske köra ett pass innan pluggandet. Ja, vi får se.
Imorgon planerar jag dock ge mig ut på powerwalk runda med hantlar i 45 min. Samma sträcka som sist. Vet inte hur lång den var, får ta och mäta imorgon.
Shit, vad kul det här börjar kännas med träningen! Jag är så tacksam att kroppen ändå kan ge respons så snabbt på minsta lilla positiva man gör för den. Wow, det finns hopp, underbart!

Vad har jag hållt på med alla dessa år?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är!! Jätte, jätte bra. Glad för din skull stumpan!

Leia sa...

Tack du söta Bubbelgummi!
Varje dag med träning är en segerdag!
Duktig du själv är som kämpar på cykeln!

Marica sa...

Hallojsan !!
Kikar in till dig och önskar dig lycka till med viktminskningen och träningen , du verkar ju ha den rätta glädjen och motivationen.
Ha en bra dag!