måndag 19 maj 2008

Smarrigt värre

Idag hämtade jag barnen från dagis lite tidigare än vanligt. Kände för att göra någonting med de i köket, så att de känner sig delaktiga. Ena barnet fick bestämma vad vi skulle laga till middag och det andra barnet fick bestämma vad vi skulle laga till efterrätt. Det tredje barnet bara log och hängde med på allt. Resultatet av stökandet blev en god mustig tomatsoppa, med kött och riven ost i. Efterrätten bestod av en god kladdkaka från Leilas Middagstips. Barnen valde att dekorera kakan med små Smartisgodisar och vi pudrade över den med florsocker. Riktig god och fyllig är den. Jag smakade bara en liten bit, men åhh, så gott. Den är dock inte jättekladdig som man förväntar sig av en kladdkaka, men smakupplevelsen är enorm!

Jag är lite sugen på hennes senaste bakbok, A piece of cake. Den verkar vara rena kaloribomben, så jag vet inte om jag vågar riktigt. Är lite rädd att jag tappar kontrollen och återgår till mina destruktiva tankar och vanor om jag smakar på det goda. Jag är så sockerkänslig...

Åhh, nej, hittade denna fina bild och recept hos Sara vill fara.

Inga kommentarer: