tisdag 17 juli 2007

Leker med elden

Jag är helt inne på fel spår, men jag kan inte hindra det. Jag satt hela kvällen igår och tittade på "thinspo" som det ofta kallas. Det är bilder på smala, oftast anorektiska tjejer. Jag kan inte säga att jag är opåverkad. Jag är verkligen ful, fet och kroppen är som en geleklump. Hur man än vrider och vänder på det så är tjocka kroppar inte fina och framför allt inte hälsosamma, så är det bara. Jag har själv bidragit till att jag har den kroppen jag har idag, men det vill jag förändra. Mitt mål är inte att bli anorektisk, men jag önskar att jag får samma beslutsamhet som dessa tjejer. Att äta i små mängder, sex-sju ggr om dagen, så att matintaget blir bättre fördelat än hur jag brukar äta annars.

Idag var det dags för vägning och jag bävade för resultatet. Det blev en minimal viktminskning, med ynka -0,2 kg. Nu hoppas jag på bättre resultat nästa vecka.
Önskedrömmer jag om jag vill ha en sådan kropp en dag, eller är det möjligt?

Inga kommentarer: