tisdag 10 juli 2007

Jag är vad jag äter

Idag började jag morgonen med att väga mig och ta helkroppsbilder för dokumentationens skull. Jag känner mig motiverad att få min kropp iform. Jag behöver all energi jag kan få för att slippa hälsoproblem i framtiden. Om jag fortsätter leva på det sättet jag har gjort hittills kommer det inte sluta bra. Därför började jag att läsa i Du är vad du äter av Gillian McKeith, medan jag drack varmt vatten för att få igång tarmarna. Boken är väldigt konkret och jag vill verkligen rensa kroppen från all gift som har lagrats i den. Läste ett bra stycke i boken, som kan verka så självklart, men som många människor missar.
"Om du äter död, livlös mat blir kroppen lika livlös. Äter du i stället livsmedel som innehåller viktig näring för kroppen och sjuder av liv, en kost med mycket frukt och grönsaker, så kommer du själv att bli full av liv och energi. Det är så det fungerar. Svårare är det inte."


Nu ska jag läsa mig till vad min frukost bör bestå av. Hörs mer under dagen!

Inga kommentarer: