måndag 9 juli 2007

Fettskrämd!

Jag sitter och tittar på en dokumentär på tv3 om världens tjockaste människor. Jag är helt förskräckt! Förfärad! Tänka sig att ett sådant program motiverar mig så pass mycket att jag startar en blogg om min viktnedgång!

Kan man verkligen bli sååå tjock! Detta är inga mulliga människor de visar, utan extrema, groteska bilder. Jag blir riktigt rädd. Inte för att jag själv ska bli sån, för det tror jag inte att jag någonsin skulle kunna bli, men rädd ut hälsosynpunkten vilka skador det ger kroppen. Shit, jag behöver verkligen ta tag i detta. Hur jag än vänder och vrider på detta så är det inte attraktivt att vara överviktig, that's it! Jag vill inte att mina barn ska skämmas över sin mamma och jag vill att min man ska känna att han har en attraktiv fru och ingen småfet tant. Nu har jag inga ursäkter längre. Jag måste helt enkelt börja med att röra på mig mer i vardagen och börja äta mer grönsaker och frukt.
Imorgon börjar jag! Jag planerar skriva dagligen och framför allt bokföra min motion, för att det är det som jag egentligen behöver komma igång med först. Kosten kommer egentligen på andra plats, då jag rör på mig för lite, för att förbränna normal mängd kost.
Wish me luck!
P.S. Just här kan du hitta min tidigare blogg om du vill läsa den.

Inga kommentarer: