onsdag 4 juni 2008

F'lot

...säger jag, (som mitt minsta barn säger) till de som har återkommit till denna blogg och blivit besvikna varje gång på grund av uppdateringsbrist.

Anledningen till att jag hade ett blogguppehåll och framför allt att jag inte tränade var en streckning. Först trodde jag att jag hade fått nackspärr, sen när smärtan övergick till axelpartiet och halsen förstod jag att det inte kunde vara nackspärr. Det gjorde så otroligt ont att överhuvudtaget röra på sig och jag var konstant irriterad. Med tre barn är det omöjligt att inte lyfta, bära, böja sig och allt annat kaotiskt. Jag gick till Apoteket och fick rådet att prova Voltaren gel och vilket underverk! Efter två insmörjningar kände jag direkt förbättring och efter fyra var jag helt frisk! Har aldrig provat det medlet tidigare, men vilken skillnad den gjorde. Tänkte att elitidrottare måste missbruka gelen.

Jag vet att allt är bara dåliga ursäkter, men jag har känt mig så otroligt stressad av att vara skadad i kroppen och i slutskedet för denna termin. Vad gäller plugget har jag aldrig haft så mycket att göra på så kort tid. Snart är allt slut och jag kommer äntligen börja pusta ut.
Sista och viktigaste deadline har jag till nästa vecka, som jag bara måste klara av!

Jag kommer ändå försöka blogga oftare, vad som än händer. Insåg hur mycket bloggandet gav mig. Vad gäller träningen så kände jag mig mer motiverad över att bokföra mina träningspass och hålla ut helt enkelt, från dag till dag. Bloggandet har blivit den nya religionen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du är tillbaka! :)

Leia sa...

Heej!
Detsamma! Kul att du kikar in fortfarande! Ha en skön vecka!